Je to tu! Naše oblíbené období v roce plné popíjení koktejlů na zahrádkách restaurací anebo ještě lépe - u bazénu! A jak tyhle relaxační chvilky využít lépe než k prostudování našeho souhrnu novinek a tipů ze světa online marketingu? Pojďte se s námi podívat, co nového se přihodilo za poslední měsíc.
Nepřeskočitelné reklamy máme spojené s YouTube - teď to ale vypadá, že na ně vsadí i další síť, a to populární Instagram. Takzvaná “reklamní přestávka” se v aplikaci objevila několika uživatelům. Jedná se o videoreklamu, kterou nejde přeskočit. Tato novinka se bezpochyby setká spíš s negativní reakcí. Uvidíme ale, jak to bude v praxi vypadat…
Společnost Google oznámila vydání Google Ads v17 a podělila se o novinky, které by měli vývojáři a inzerenti znát. Aktualizovaná verze Google Ads nabízí řadu nových funkcí a nástrojů, které umožní lepší správu a sledování výkonnosti kampaní. Došlo k několika velkým změnám ohledně aktualizací zásad, objemem zpracovávaných informací a zobrazením zpráv. Do položky QuotaError byly například přidány dvě nové hodnoty pro případy nadměrné spotřeby prostředků za určité časové období. Pole Velikost stránky je nyní vždy nastaveno na 10 000 a do pole GoogleAdsService.Search již nelze přidávat velikost stránky. Pokud tak učiníte, dojde k chybě požadavku.
O všech důležitých změnách a novinkách si můžete přečíst zde.
Co hledají mladí lidé na sociálních sítích a v čem dávají přednost vyhledávání na Googlu? To se snažil zjistit tým z Forbes Advisor ve své nejnovější studii mezi 2 000 americkými uživateli internetu. A hlavní zjištění? Mladí lidé stále častěji využívají sociální sítě, zejména TikTok a Instagram, pro účely vyhledávání firem. Na sociálních sítích přitom nejčastěji vyhledávají věci týkající se módy, krásy, jídla a zdraví. Google oproti tomu využívají k větším nákupům a hledání profesionálních služeb.
Pokud jste si doteď mysleli, že vaše firma nemá na TikToku či Instagramu co dělat, zamyslete se nad tím, kdo je vaše cílová skupina. Pokud se snažíte navázat kontakt se starším publikem, pak je Google i nadále rozhodujícím zdrojem informací. Jestliže o sobě ale chcete dát vědět mezi mladou generaci, jsou sociální sítě tou pravou cestou.
Využití umělé inteligence je čím dál častější a pozadu nemohl samozřejmě zůstat ani Google. Nyní integroval AI nástroje do svých největších produktů, kterými jsou vyhledávač Google a Google Mapy. Cílem AI Overviews je vytvořit "přirozenější" způsob, jak provádět výzkum nebo se zabývat určitým tématem více do hloubky. Prakticky to funguje tak, že se AI Overviews spustí ve chvíli, když se Google domnívá, že může vytvořit stručnou odpověď na dotaz uživatele, aniž by ho musel navádět na jiné stránky skrze odkazy. Pod vyhledaným dotazem vám zkrátka Google sám zformuluje odpověď.
ukázka z vyhledávání s použitím AI Overviews
V současné chvíli je tento nástroj funkční v USA a v plánu je jeho rozšíření do dalších zemí. Setkal se ale s kritikou kvůli nedokonalostem. Otázkou mezi SEO specialisty také je, jaký bude mít tento nástroj dopad na organickou návštěvnost stránek.
Zjistěte o AI Overviews více zde.
Poslední týdny jsme pracovali na našem e-booku Aktuální marketingové trendy: Co dnes hýbe světem onlinu. A můžeme slavnostně oznámit, že téměř 20 stran dlouhé čtení plné inspirace a tipů je na světě! O své know how se s vámi podělí naši specialisté. Dozvíte se tak, jak na SEO, PPC, sociální sítě, e-mailing a mnoho dalšího. Zkrátka, pokud chcete znát aktuální trendy v jednotlivých marketingových kanálech, je pro vás náš nový e-book #musthave. Stáhnout zdarma si ho můžete tady.
Jak se točí reklamní video? O to se s vámi podělíme v naší nové case study, ve které se zaměřujeme na tvorbu loňského brandového videa pro firmu PRAMOS. Dozvíte se, jak probíhají všechny části tvůrčího procesu, na co musíte myslet a jak je to s náklady či propagací. Přečtěte si o naší zkušenosti zde.