Marketingové novinky a tipy - leden 2024

Nový rok je tu! Vkročte do něj s nejnovějšími marketingovými novinkami a tipy od Sovy. Dnes se budeme bavit o nové letošní barvě roku, sociálních sítích a trendech na nový rok.

Přejeme příjemné počtení! :)

Rok 2024 ve znamení nové barvy…

Společnost Pantone (jako již tradičně) vyhlásila barvu, která bude kralovat novému roku. Ta letošní potěší zejména milovníky jemnosti, smyslnosti a citů, protože se jedná o barvu 13-1023 Peach Fuzz. Jak již její název napovídá, jedná se o odstín broskvové barvy v kombinaci s růžovou a oranžovou. A proč byla vybrána právě tato barva? Společnost Pantene reaguje na potřebu péče, empatie a soucitu, která by měla doprovázet letošní rok a měla by lidem navozovat příjemný a útulný pocit. Více o barvě roku najdete zde.

Barva roku

Zaostřeno na vyhledávač Google

Google slaví narozeniny, je tu s námi již 25 let! A to dost úspěšně - jeho služeb stále využívá velké množství uživatelů, kteří si s něčím nevědí rady, a tak potřebují, aby za ně Google probrouzdal hluboké vody internetu. Ke svému výročí Google zveřejnil milé video „25 let ve vyhledávání, ze kterého se dozvíte, jaké dotazy uživatelé za uplynulé čtvrt století Googlu nejčastěji zadávali.

A co nejvíce zajímalo české uživatele v roce 2023? Z událostí to byly Prezidentské volby, z tuzemských osobností Petr Pavel, ze smutných loučení minulého roku herec Matthew Perry a z pořadů StarDance. Nejvíce si lidé lámali hlavu otázkou „Proč nespat na levém boku”. 

Když propagovat značku video obsahem, tak s Instagram Reels!

Že se video reklama firmám vyplácí je známý fakt. Kam ale videa umístit, aby měla co nejlepší výsledky? Podle nového výzkumu společnosti Emplifi, která se zabývá zapojováním zákazníků, překonává značkový videoobsah na Instagram Reels stejný obsah na jiných platformách, včetně TikToku a Facebooku. Výzkum, který analyzoval tisíce účtů na sociálních sítích vlastněných značkami, také zjistil, že delší Reels (ty nad 90 sekund) mají dvojnásobný medián počtu zhlédnutí než videa na TikToku. Jestli tedy nevíte, kam s video reklamou, šup s ní na Instagram! :)

Jak vypadá budoucnost marketingu aneb 3 klíčové trendy letošního roku

Máme tu nový rok a spolu s ním také nové trendy na poli marketingu. Jaké příležitosti očekává Matthew Biboud Lubeck, viceprezident společnosti Amperity?

  1. Nulové kopírování dat: Data by měla být uložena na méně místech - zaměření se na maximální bezpečnost práce s daty uživatelů.

  1. Propracovaná personalizace - Značky by si měly v tomto roce uvědomovat, že snaha o bezproblémovou a personalizovanou zákaznickou zkušenost musí být úzce spojena s efektivní správou dat.

  2. Přijměte výhody umělé inteligence, ale s rozumem - V tomto roce by marketéři měli více využívat umělou inteligenci tak, aby zlepšili zákaznickou zkušenost. 

Všechny předpovědi více do hloubky můžete prozkoumat zde.

Marketingové trendy

Seznam rozšiřuje nabídku reklamních formátů pro partnery v obsahové síti

Služba Seznam Partner přichází s novými formáty Interstitial a Desktop popup. Jaká jsou jejich specifika?

Interstitial je mobilní full screen popup formát, který se zobrazí jen při přerušení prohlížení obsahu webu – při přechodu uživatele na jinou stránku webu nebo při jeho opuštění.

Desktop popup je umístěný v dolní části prohlížeče ve vrstvě nad obsahem stránky.

Více informací o nových formátech najdete zde.

Jak používat LinkedIn pro podnikání v roce 2024?

Stránka vaší společnosti na síti LinkedIn je místem, kde se vaše cílová skupina může digitálně seznámit s vaší značkou. Pokud víte, jak na to, dokážete si návštěvníky své stránky získat a kontakt s nimi si udržet. Proto je důležité svůj profil pečlivě vyplnit a „vytunit ho” do takové podoby, že vaše návštěvníky motivuje k jeho sledování.

Vše, co byste měli o LinkedInu vědět (od založení profilu až po vyhodnocení dat) nabízí ve svém podrobném článkuweb Buffer.com, takže pokud chcete, aby vaše firma na LinkedInu zazářila, pusťte se do čtení! :)

 

A to je od nás vše. Přejeme úspěšný začátek nového roku a těšíme se u dalších novinek :)

Autor: Tým SOVA NET, 9. 1. 2024

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.